למידה בקבוצת קלי – איך מתאימים את הארגון לעולם משתנה
אחד האתגרים הגדולים שאני חווה בתור סמנכ"לית משאבי אנוש הוא איך לשמר את קבוצת קלי כגוף מקצועי בתחום הפיננסים, שתמשיך להביא ערך משמעותי ללקוח, ולהעניק סביבה של צמיחה ומשמעות לעובדים שלה – וכל זאת בעולם המשתנה בתדירות גבוהה.
קבוצת קלי היא ארגון שהוקם כבר לפני יותר מ- 50 שנים. כסוכנות ותיקה ומצליחה, ידענו לאורך השנים איך לצמוח משינויים וטלטלות במשק ובשוק הביטוח, וידענו גם איך לטפח ולשמור עובדים מסורים ומקצועיים הרואים בחברה בית ונשארים בה לאורך זמן.
העולם ממשיך להשתנות במהירות והדבר הוודאי היחיד בו הוא חוסר הוודאות המצריך גמישות בהסתגלות לשינויים. מי שמתאים את עצמו במהירות – יצליח. בתוך העולם המשתנה גם העובדים משתנים: עובדים מחפשים צמיחה מהירה והסבלנות שלהם לתפקידים ארוכי טווח מתקצרת.
קבוצת קלי ובראשה ההנהלה לוקחת מגוון צעדים שנועדו להתמודד עם האתגרים האלו ולצמוח מתוכם. חשיבות הפיתוח של העובדים והמנהלים שלנו היא העיקרון שמנחה אותנו. תהליכי הלמידה בארגון מובילים את העובד לקדמת הבמה, ובכך משמרים ומפתחים את המקצועיות ושביעות הרצון של העובדים ואת השירות שמקבל הלקוח.
אחד הצעדים המשמעותיים שביצענו הוא ההשקעה בבניית תשתית למידה ארגונית. נכנסנו לתהליך הבנייה כשמלווה אותנו יועצת ארגונית ומפתחת למידה. יחד איתה הבנו שארגון לומד הוא ארגון מצליח ובהתאמה אנו מצויים בעיצומה של הקמת תשתיות הלמידה הארגוניות ובין השאר אנחנו לומדים לייצר:
- תשתית סדורה ומובנית לקליטת עובדים חדשים המאפשרת קליטה מהירה הן לעולם הביטוח והן לתהליכי העבודה של קלי
- הנגשה של תהליכי עבודה וידע ארגוני נסתר –המשגה ותיעוד של התורה הארגונית שלנו והדרכת העובדים על ידע זה
- פיתוח יכולות החניכה והאימון של המנהלים
- הטמעת שגרות למידה ארגוניות וצוותיות
- חיזוק 'שריר הלמידה' אצל כלל העובדים, פיתוח של long life learning mindset, המזמין למידה עצמית, אחריות אישית והתפתחות וצמיחה
צעד נוסף הוא הקמת מטה מקצועי – יש לנו מספר גורמים מקצועיים בחברה, נשות מקצוע מהמעלה הראשונה, אשר עובדות כרגע בצירים מקבילים בעוד שהן בעצם משלימות אחת את השנייה.
בעצם הקמת המטה המקצועי, אנחנו יוצרים גוף אחד עם ראיה הוליסטית של התהליכים המקצועיים בארגון וסנכרון שלהם. למטה תהיה אחריות על העברת הידע המקצועי למנהלים ולהתפתחות שלהם כבעלי ידע מול הצוותים שלהם. המטה יהיה אחראי על הסמכות מקצועיות, ריכוז ועדכון חומרים מקצועיים.
אני מאמינה שהשילוב בין כלל תשתיות אלו מאפשר גם חיזוק מבית של שיפור עבודת ממשקים, חיזוק מחוברות עובדים ופיתוח עובדים ובכך חיזוק כלפי חוץ, ביכולת של העובדים לתת ללקוחות את השירות המעולה ביותר, שירות המותאם לשינויים התדירים ורואה תמיד את טובת הלקוח שבקצה.