ניהול פיננסים אופטימלי בעידן דיגיטלי – אתר הלקוחות האישי החדש של קלי

התפתחויות טכנולוגיות משפרות את חיינו בבית, על הכביש, בעבודה ובלימודים – אז למה לא בפיננסים שלנו? ● אתר הלקוחות האישי החדש של קבוצת קלי מעניק את השליטה על כלל הערוצים הפיננסים ללקוח בסביבה דיגיטלית – מבלי לוותר על השירות האנושי
אלדד טלמור | סמנכ"ל השווק והדיגיטל בקבוצת קלי

תקופת הקורונה גרמה לשינוי מחשבתי בקרב רבים בציבור בכל הנוגע למצב הפיננסי שלהם. התחושה הזמנית של חוסר יציבות הביאה גם את מי שבעבר לא טרח לבדוק היכן הפנסיה שלו נמצאת – לחקור וללמוד. מעבר לכך, מתוך דאגה ליציבות כלכלית-אישית – רבים דאגו לפתוח חשבונות מסחר, קרנות השתלמות, קופות גמל וחסכונות אחרים בתקופת הקורונה. ועדיין, החוסכים נותרו עם האתגר – איך מנהלים את כל האפיקים הללו?

ניהול נכסים פיננסיים מתוך ראיה הוליסטית הוא קריטי להצלחת התכנון הפיננסי, תיק השקעות וחיסכון מיטבי ולפרישה ברווחה. נדמיין, למשל, מצב שבו קרן פנסיה ישנה נותרה מיותמת בזמן שאחרת נפתחה על שם החוסך, או שביטוח הבריאות הפרטי היקר חופף מבחינת כיסויים לביטוח הבריאות שנותן מקום העבודה. המשמעות היא כספים שהולכים לאיבוד.

מעבר לכך, כאשר מנהלים במקביל קרן השתלמות, קרן פנסיה, תיק השקעות ופוליסת ביטוח, למשל, צריך לראות שהמוצרים מגדרים אחד את השני. כלומר, שהסיכוי שקיים באחד מחפה על הסיכון שקיים באחר. וכן, לדאוג שיש איזון בין חסכונות לטווח ארוך, ניצול של הטבות מס, ראייה כוללנית על ניהול כספי המשפחה, כספים לשעת חירום ועוד.

מכל הסיבות האלה, קלי פיתחה את אתה הלקוחות האישי החדש שלנו.

זהו כלי דיגיטלי מונגש ופשוט, שנותן ללקוח ממבט ממעוף הציפור על שלוש הרגליים שעליהן מושתתים הפיננסים שלו: פיננסים, פרישה וביטוח. הפורטל פתוח בפני כלל הלקוחות של קלי, והוא מרכז עבורם את כל המוצרים הפיננסיים שבבעלותם.

ניהול פיננסים בעידן הדיגיטלי

באופן טבעי, היכולת לממש את הסדר והארגון ששווים לחוסכים כסף, נתמכת על ידי התפתחות של הטכנולוגיה. כלים דיגיטליים משפרים היום יותר מתמיד את השליטה בכלל ערוצי החיסכון וההשקעה, ומספקים תמונה רחבה ומאוזנת. מדינת ישראל בעצמה אימצה לחיקה כלי פיננסיים-דיגיטליים כדי ליצור שקיפות בתחום, לעודד את הציבור לחסוך וליצור תחרות. כך הגיעו לחיינו כלים כמו "המסלקה הפנסיונית", "הר הביטוח" וכדומה.

למרות ההתקדמות העצומה בשנים האחרונות בהנגשה דיגיטלית של מוצרים פנסיוניים וביטוחיים, עדיין יש פער בין היכולת של אדם לרדת לעומקו של התיק הפיננסי שלו בקלות – לבין הקלות שבה הוא יוכל לתכנן טיול בחו"ל אונליין, למשל.

במצב הקיים, כדי להגיע לתמונה מלאה של כלל הנכסים הפיננסיים, יש צורך לגלוש לכמה וכמה אתרים, להזין בכולם סיסמאות גישה ולבצע הצלבה מסובכת של המספקים באפיקים השונים. הכלים שהוזכרו כאן עדיין אינם מספקים חיבור בין הקצוות הפיננסיים השונים. חברות ונותני שירותים מפתחים בעת האחרונה דרכים להשתמש במאגרי נתונים ובמידע אישי כדי להעניק יכולת לקבל את התמונה הגדולה בכל הנוגע לפיננסים.

עתיד ניהול הפיננסים טמון בכלים דיגיטליים שנותנים ללקוח ממבט ממעוף הציפור על שלוש הרגליים שעליהן מושתתים העניינים הכספיים שלו: פיננסים, פרישה וביטוח. הפורטל של קלי נועד לתת ללקוחות ראייה הוליסטית ולהוות את חוד החנית של החדשנות הפיננסית, כשהוא מרכזים עבור הלקוחות את כלל המוצרים הפיננסיים שבבעלותם, ומאפשר להם לבצע בהם פעולות באופן ישיר. כך בדיוק עובד פורטל הלקוחות של קלי.

האזור האישי החדש של קבוצת קלי

האזורים השונים באתר האישי

האתר האישי מסוגל להציג לחוסכים מידע רוחבי ומידע עומק בכל הנוגע לתיקי החיסכון, ההשקעות והפנסיה שלהם; לאגד את כלל פוליסות הביטוח שברשותם במקום אחד; ולהנפיק תובנות פיננסיות המבוססות על מידע שלם מכל קצוות התיק. כך זה עובד:

  • אזור החיסכון (קרנות השתלמות, קופות גמל וכדומה) – כאן יכולים הלקוחות להיחשף בפשטות ובמהירות למסלול שבו הם מושקעים, לדמי הניהול, לגוף המנהל, לצבירה, לתשואות ביחס למתחרים, לרמת החשיפה בתיק ועוד.
  • האזור הפנסיוני – כאן יכולים הלקוחות לראות בקליק או שניים באיזה גוף מנוהלים קרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים שלהם, סכומי הפיצויים, קצבה צפויה בעת פרישה בהתאם לחיסכון ולגיל החוסך, סטטוס של קצבאות שארים במקרה של פטירה או נכות ועוד פרטים רבים הנוגעים לפנסיה.
  • אזור הביטוח – כאן מרוכזות כלל הפוליסות שבבעלות הלקוחות (ביטוחי חיים, בריאות, רכוש ועוד) כולל הסכמים מפורטים, כיסויים, ביטוחים של בני המשפחה ועוד. המערכת מכוילת לזהות כפילות ביטוחים ומחסור בביטוחים רלוונטיים (למשל, הוספת רפואת שיניים לילדים בביטוח הבריאות, או חידוש מתקרב של ביטוח הדירה).

ניהול פיננסים באזור האישי

החדשנות האתר האישי של קלי נעוצה בכך שהוא מאפשר למשתמשים לבצע פעולות פיננסיות בפורטפוליו ישירות מהממשק: הפקדה, בקשת הלוואה, הגשת תביעה, עדכון פרטים אישיים וסטטוס, שינוי מוטבים רשומים, קבלת מידע על מוצר, שינוי אמצעי תשלום בתיקים השונים, העתקת פרטי פוליסה, בקשות להנפקת דו"חות ואישורים ועוד.

היכולת של האתר האישי לספק מבט-על מקצועי בתחומי הפיננסים, הביטוח והפרישה, הופך אותו לארגז כלים רב-תכליתי המייצג את רוח התקופה: קל לשימוש, אינטואיטיבי, שקוף ודיגיטלי. אבל מעבר לכך ואף יותר חשוב, בסופו של היום שימוש נכון באתר האישי עתיד לחסוך למשתמשים בו כסף – על ידי מניעת כפילויות, איתור הטבות מס, ניתוח ביצועים מתקדם וייעוץ מקצועי.

מרכז הפעולות של קלי

לא לאבד את הקשר האנושי

כפי שנוכחנו לדעת אחרי שתחומים רבים כל כך עברו דיגיטציה בשני העשורים האחרונים, הקשר האנושי הוא עדיין חשוב, במיוחד בתחומים פיננסיים. לכן השקת האתר האישי שלנו לא אומרת שוויתרנו על השירות האנושי. למעשה, הפורטל נועד לתפקד כמעין מראה דו-צדדית, כשבצד השני ניצב נציג אנושי לחלוטין שתפקידו לנטר את הפורטפוליו של החוסך בזמן אמת. כך מצד הסוכן ניתנת לו נקודת התחלה מבוססת מידע לניהול אופטימלי של הנכסים; ומצד הלקוחות, הכלי מאפשר שיחה ישירה ובלתי אמצעית עם הסוכנים, הגשת בקשות מיידיות דרך הממשק וקבלת שירות אישי.

החוויה של שימוש בכלי דיגיטלי חכם שמרכז את כלל המידע הפיננסי של החוסך, מחליפה באופן מואץ את הצורך לעקוב אחר דו"חות סבוכים ולרכז נתונים באופן עצמאי. זוהי התפתחות טבעית של חוקי חופש מידע, אוריינות פיננסית מתפתחת, מודעות גדלה בציבור לגבי חשיבות המעקב והניהול של הכסף והרצון להיות "על זה" ולמקסם את הביצועים של אפיקי החיסכון שלנו. כמו שלמדנו, אין מה "להילחם" בקידמה הטכנולוגית, ואם כבר דיגיטל – עדיף פורטל מקצועי שמרכז את הכל תחת קורת גג אחת.

 

אין לראות בנאמר תחליף לשיווק פיננסי ופנסיוני המותאם לצרכי הלקוח. השימוש במידע ובנתונים הינו על אחריות הבלעדית של המשתמש.

 

כתבות נוספות באותו נושא